Waktu

Isnin, 18 Mei 2009

Kolej Pekida Malaysia

Antara kursus yg ditawarkan ialah:
1) Mekanik Kenderaan Motor (P-115) > Tempoh 12 bulan > SKM 1&2.2) Mekanik Penyejukbekuan & Air Cond > Tempoh 12 bulan > SKM 1&2.3) Pembuat Pakaian Wanita > Tempoh 12 bulan >SKM 1&2.4) Juruteknik elektrik > Tempoh 12 bulan > SKM 1&2.Kemudahan:
1)Tempat tinggal asrama.
2)Makan-minum sepanjang kursus.
3)Pakaian seragam.
4)Elaun saku.
5)Kemudahan sukan&riadah.
6)Rawatan perubatan percuma dihospital&klinik kerajaan.Pembiayaan latihan:1)Pelajar akan dibiayai sepenuhnya oleh Kementerian Belia dan Sukan.Syarat pemohon:
i) Warganegara Malaysia.
ii) Berumur 17thn-30thn.
iii)Tamat ting 5 dan memenuhi syarat lain yg diminta.
iv) Sihat tubuh badan dan sanggup menjalani latihan yg ditetapkan.Alamat:
Kolej Pekida Malaysia.Plot 3-13,Kawasan IKS Nyalas,Jln IKS N/1,Taman IKS Nyalas,77100 Jasin,Melaka.
No Tel: 06-5237130/06-5237133.
No Fax: 06-5237131.

6 ulasan:

  1. harap pihak pengurusan dapat naik taraf untuk kursus pradiploma & diploma...///

    BalasPadam
  2. camner nk msuk kolej ni?...nk amik borang kat ne?

    BalasPadam
  3. kolej ni sebenarnya ada masalah dengan tenaga pengajar, alaun dijanjikan tetapi tidak dapat atau lewat sehingga 2 bulan pun ada, tenaga pengajarnya macam acuh tak acuh jer nak mengajar, masalah ini saya dapati daripada seorang pelajarnya iaitu adik saya sendiri, yang mana dia ditenpatkan di kolej pekida Nyalas Jasin Melaka, dah ramai pelajarnya lari atau keluar dari belajar di situ dengan tidak menamatkan pengajian kerana desakan hidup tampa alaun yang dijanjikan atau lewat menerimanya.

    BalasPadam